Američki Pit Bul Terijer

Pit bul terijer je postao ukrštanjem buldoga i starog engleskog belog terijera. Priča se i da je korišćena ukrštena pasmina španskog poentera ali to nikada nije potvrdeno. Tačan odnos svih rasa korišćenih za dobijanje pit bul terijera se ne zna. Tokom devetnaestog veka, kada su hajke na bizone i borbe pasa bili živi sportovi, buldog se pokazao kao prespor za borbe i odatle potreba za bržim psom sa dobrim i jakim čeljustima koje sakate žrtvu. Nova pasmina je uspešno odgovorila zahtevima i bila je superiornija od buldoga za borbu. Jedna od prvih osobina koja je dobijena bila je borbenost i sposobnost za borbu. Otac i sin su se proslavili pošto su pobedili u mnogim borbama i postali nepobedivi. Kada je usvojen zakon kojim su hajke na bizone i borba pasa proglašeni nezakonitim pit bul terijer je doveden u vezu sa lepo obučenim mladićima iz grada, bokserima profesionalcima i vlasnicima kafana. Mnogi psi borci su se pripremali u podrumima kafana ili na nekim usamljenim seoskim sastajalištima. Došlo je do malih izmena u izgledu pit bul terijera. Najuočljivija promena je na glavi. Današnji psi

naginju više tipu terijera nego tipu buldoga što je bilo zajedničko obeležje prvih pasa u devetnaestom veku. Primećene su izrazite karakteristike koje su sa vremena na vreme izbijale otkrivajući pretke. Opšte karakteristike su rastavljene noge, zašiljen rep, istaknuta donja vilica i niska gradja. Ipak, dobijen je potpuno ponovljen primerak engleskog belog terijera u koži pit bul terijera. Mada se ove karakteristike retko javljaju, one se mnogo češće nalaze kod pasa kod kojih su postale nasledne.

Razvoj Američkog Pit Bul Terijera

U osamnaestom i devetnaestom veku borba pasa i hajka na bizone su bili u Engleskoj veoma živi sportovi. U devetnaestom veku Engleska je donela zakon kojim se ovi sportovi stavljaju van zakona. Ubrzo posle donošenja ovog zakona pit bul terijer je počeo da iščezava iz očiju javnosti jer niko nije želeo da se za njega kaže da je vlasnik psa borca zbog kazne koju je zakon propisao za svakog za koga se utvrdi da je izveo psa u borbu. Nekoliko godina kasnije izgledalo je da je pasmina ponovo vraćena i nazvana je stafordski terijer. Pod tim nazivom je i danas poznat u Engleskoj. Medjutim kada je borba pasa preneta u Sjedinjene Države stari naziv pit bul terijer vraćen je ovoj pasmini. Veruje se da ona nikada više neće biti nazivana ni jednim drugim imenom osim američki pit bul terijer. Kada je pit bul terijer prenet u Ameriku obično su njegovi vlasnici bili bokseri profesionalci, vlasnici gostionica i njihovi posetioci, ljudi koji su se bavili opasnim sportovima i slično. Od samog početka pasminu bije loš glas zbog njene borilačke sposobnosti kao i zbog ljudi koji su je držali. Do današnjih dana ova pasmina se potiskuje zbog nepravednog i nezasluženog lošeg glasa. Sa dvadesetim vekom pasmina je brzo počela da stiče popularnost i pas borac je našao svoj put u domove ljudi iz svih slojeva društva. U časopisima o psima nalaze se oglasi i fotografije pasa koji su stekli dobar glas u borbama i putem tih oglasa mnogi psi su prodati i borili su se za velike sume novca. Za tu popularnost se može zahvaliti dobro poznatom Hariju Krajgeru i njegovom psu Kribu, zatim Kokni Čarliju i njegovom psu Pilotu i Džoni Mekdonaldovom Gripu poznatijem kao Gas pas čuvar. Mekgafovom Bobu poznatijem kao Bob Luda, Konor Bizmarkovom Rok i Raju i mnogim drugim psima koji su se dokazali u borbama. Isto onoliko koliko je borba pasa nezakoniti sport toliko se i hiljada dolara ostavlja u kladionicama pored ringa za pse. Dokle god se ovi psi štene dotle ce biti takmičenja u ringovima za pse da se vidi koji vlasnik ima boljeg psa borca. Nekolicina medju mnogim bivšim i sadašnjim odgajivačima koji su aktivno učestvovali u borbama i odgajali pse borce su: Tom O’Rurke, Hektor Konor, Pet Mekdevit, Džoni Mekdonald, Ted Timoni, Džon Gelvin, Dž. Edvards, Kon Rirdon, Džek Burk itd.

Standardi za Američkog Pit Bul Terijera

Odobreni od strane Kluba ujedinjenih kinologa 1938
GLAVA: srednje dužine, četvrtasta (oblik cigle), lobanja ravna i najšira kod ušiju, istaknuti obrazi, bez bora.
NJUŠKA: četvrtasta, široka i snažna, dobro izraženih čeljusti koje odražavaju snagu. Gornji zubi čvrsto naležu na donje, osim spreda.
UŠI: sečene ili ne (nije važno) treba da budu postavljene visoko na glavi i da nemaju bore.
OČI: tamne i okrugle, treba da budu rastavljene nisko dole na lobanji.
NOS: crn, poželjno širom otvorenih nozdrva.
VRAT: mišićav, blago lučno izvijen. Sužava se se od ramena prema glavi bez delova sa opuštenom kožom.
RAMENI POJAS: snažan i mišićav širokih kosih lopatica.
LEDJA: kratka snažna sa blagom kosinom od grebena prema trtičnoj kosti, blago lučno izvijena kod slabina i blago zategnuta.
GRUDI: jake ali ne preširoke sa široko izbočenim rebrima.
REBRA: blizu postavljena, dobro isturena sa jakim ledjnim rebrima.
REP: kratak u poredjenju sa veličinom, nisko postavljen i prelazi u fini šiljati oblik. Nije postavljen iznad ledja.
NOGE: velike okrugle kosti sa ravnim uspravnim skočnim zglobom umereno jakim. Stopala srednje veličine. Hod treba da bude lak i gibak. bez krivudanja ili sporog koračanja, nizak, ravan.
BEDRA: duga sa razvijenim mišićima, gležanj nizak, ravan
DLAKA: sjajna, kratka, kruta na dodir
BOJA: sve boje i šare su dozvoljene
TEŽINA: nije važna. Za ženke poželjno Od 30 funti do 50 funti a za mužjake 60 funti

Američki Pit Bul Terijer, pas za sva vremena
Prosečna javnost misli da ovu pasminu čine opaki psi mesožderi koji bi, hranjeni sirovim mesom, proždrli čoveka. Kako je lako zavesti nekoga da je to istina. Ne znam nijednu drugu pasminu koja je pouzdana, odana, dobre naravi i nežna kao što je američki pit bul terijer. Iako se ove karakterne osobine jasno uočavaju kod psa nakon nekoliko minuta vidite ga kako je naspram drugog psa boreći se lukavim instinktom divlje životinje sa namerom da ubije. Kao pratilac, pas čuvar i prijatelj, on je neprevazidjen. Pas pravilno izdresiran i odgojen izvršavaće više zadataka od bilo koje druge pasmine koju znam. Kao pratilac uvek ie zainieresovan za ono što njegov gazda radi i spreman je da ga služi svakog trenutka. Poznajem jednu gospodju koja je imala razne pasmine. Po njenoj oceni naj nežnji pas koga je ikad imala je bio američki pit bul terijer. Danju pas bi je pratio svuda po kući ali nikada tako blizu da bi bio na putu. Ovaj pas je razumevao svoju gazdaricu na jedinstven način i mogao je skoro sve da uradi osim da govori. Kao čuvar je nenadmašan. Ovaj pas je dobar i umiljat. Ne kreće da ujeda svakoga ko naidje ali ima takav instinkt da razlikuje dobro od lošeg kada čuva imovinu svog gazde. Za ovu pasminu je poznato da daje odlične lovačke pse ukoliko se pravilno obuči u pravom uzrastu. Ne može se medjutim od svakog američkog pit bul terijera napraviti lovački pas. Kao kućni ljubimac dobar je prema deci i prima gomilu grdnji sa jedinim odgovorom – cvilenjem. Kada se ova pasmina naziva opštenamenskom to je na osnovu toga što ona poseduje snagu, proporcionalno je gradena a ima karakter, sklonost i hrabrost da bude pas te vrste. Ako ga držite vezanog i hranite sirovim mesom on neće postati opaki pas. Biće dobronameran i spreman za igru kao bilo koji drugi natovljeni kućni ljubimac pseće rase. Svako ko želi da poseduje opštenamenskog psa treba da odabere štene američkog pit bul terijera.

izvor: mmance.on.neobee.net

Dopuna teksta:

Čitajući dosta na netu o ovoj pasmini, uvek me zanimala razlika između Američkog Pit Bul Terijera i Američkog Staforda Terijera…jer su meni izgledali potpuno isti! Zato ću da dopunim ovaj tekst sledećim sadržajem, koji sam i sama našla i saznala nešto više o ovoj rasi psa. Na kraju se ispostavilo da su ustvari Američki Pit Bul Terijer i Američki Staford Terijer ista rasa psa po ovome što istorija te pasmine kaže!

Pročitajte pažljivo sledeće iz Wikipedije:

Početkom 19. veka u Velikoj Britaniji nastao je Staford Bul Terijer a nastao je spajanjem buldoga i terijera kako bi se dobio manji, snažan i okretan pas. Tako dobiveni psi koristili su se za tada vrlo popularne borbe pasa, a bili su poznati pod imenom „Bull and Terrier“ ili „Half and half“. Svi oblici borbe pasa zabranjeni su 1835. godine, ali su se u nekim krugovima i dalje održavali u tajnosti.

Kolonizacijom Amerike ljudi su poveli i svoje četveronožne ljubimce, pa se tako ovaj pas brzo proširio novim kontinentom. Oko 1870. godine u Americi „Bull and Terrier“ počinje se koristiti drugo ime – „Pit Bul Terijer“.

Prva pasmina koja je ušla u taj registar bio je Pit Bull Terrier. Zbog naglaska na autohtonost pasmine u ime su dodali još i „American“, znači - Amerčki Pit Bul Terijer.Tog psa su prvobitno koristili za borbe. Oni koji su voleli ovu pasminu zalagali su se da se službeno prizna, i konačno je 1936. godine američki kinološki savez priznao ovu pasminu kao Američki Staford Terijer.

Kako je vreme prolazilo postale su očite razlike između američkog i britanskog stafforda. Američki uzgajivači razvili su težeg i većeg psa od onog u Velikoj Britaniji pa više nije bilo praktično svrstavati ih pod istu pasminu.Te su 1972. god. Američkog Staford Terijera razdvojili od Staford Bul Terijer.

Tako da samo imamo razlike između Američkog Staford Terijera, Staford Bul Terijer i Engleskog Bul Terijera.

*Evo kako‚ je išla evolucija imena te rase u Americi, Američkog Pit Bula iliti Američkog Staforda Terijera, I to je sve jedan te isti pas:

• Pit Bull Terrier – druga polovina 19. veka

• American Pit Bull Terrier – 1898. godine

• Staffordshire Terrier – 1936. godine

• American Staffordshire Terrier – 1972. Godine

Još malo o tome…

FCI i AKC ne priznaju Američkog Pit Bul Terijera, dok je Američki Staford Terijer priznat svetski pas, ali UKC (United Kennel Club) priznaju APBT, ali ne priznaju AST (Američkog Stafordskog Terijera). A to znači da je kod nas priznat Staford, a Pit Bul ne.
Zato su mnogi psi te iste rase kod AKC registrovani kao Stafordi, a kod UKC Pit Bulovi.

Američki Pit Bul Terijer je ustvari prvobitna radna verzija Američkog Staforda Terijera, u kojoj se nije gledao toliko izgled psa. Bitno je bilo da ima temperament, jer su ga amerikanci koristili za borbe, tako da mu se priznaje‚ i crven nos, sve boje i još neke stvari vezane za pigmentaciju njuška i kapaka, .. ,dok su kasnije, kad su priznali‚ tu rasu, ali pod nazivom Američki Staford Terijer (zbog ozoglašenost ime Pit Bul je promenjeno), s tim što su joj postavili veće standarde, njuška ne sme biti crvena i ne sme da ima 80% više od bele boje, ima jaču muskulaturu, jednostavno mora biti sređeniji pas za izložbe.

Nadam se da je sad nekima jasnije..baš su zakomplikovali sa ovom rasom!




Podeli sa prijateljima

» PROČITAJ 274 KOMENTAR

Pogledajte još i ovo:


Američki Pit Bul Terijer Vs. Američki Staford Terijer

Američki Staford Terijer

Staford Bul Terijer


274 komentara na “Američki Pit Bul Terijer”

  • mrv
    8 septembar, 2010, 14:17

    imam zenku pit bula,od danas joj nije u redu centar za ravnotezu,sve naginje u jednu stranu,ako neko zna sta joj je neka napise
    hvala

  • Kiza
    20 septembar, 2010, 21:12

    Dali neko želi da mi pokloni štene Staforda ? To je Angel od psa,ali nemogu da ga kupim.

  • stafi
    30 septembar, 2010, 14:59

    Ja imam astafa i jako je druzejubiva i jako voli da se igra.Ni jednom je nisam tukla,a nisam ni vikala na nju.Da sam je tukla i da sam vikala na nju sigurno bi postala agresivna.Sve zavisi od vlasnika.Oni su jako verni psi i jako dobri.Za one koje hoce da kupe psa predlazem im da kupe aricke staford terijere jer su jako odani psi i jako verni. Smile

  • mile
    8 novembar, 2010, 15:02

    pitovi su psi kakvim ih vlasnik napravi ja imam zenku red nose staru 2  godine sad je skotna nikad nije krenula na psa ili coveka a svaki dan je pustena u parku sa drugim psima i samo se igraju

  • kkk
    18 novembar, 2010, 14:02

    najjaci su Heart

  • PITOVI I STAFORDI
    17 decembar, 2010, 13:07

    PITOVI I STAFORDI SE RAZLIKUJU JOS PO TOME STO PIT IMA SRCE,I NIKADA NECE POBECI KAD VIDI DA JE GUSTO,DOK SVA OSTALA RASA KAD VIDI DA JE UGROZENA POBEGNE…JEDNOSTAVNO NEMAJU SRCA,,,PIT JE MNOGO BOLJI CUVAR OD BILO KOG DRUGOG PSA,,,NEMA MU RAVNOG PO TOM PITANJU,I PITBULL JE NAJSTARIJA PASMINA,STARA PREKO 600 GODINA…I JOS MNOGO TOGA MOZE DA SE KAZE ZA NJIH…SAMO JE GLUPO O TOME RASPRAVLJATI SA OSOBAMA KOJE NEMAJU POJMA O PIT BULOVIMA…

  • Miroslav
    30 decembar, 2010, 18:04

    JEDNOSTAVNO JEDNA VRSTA PASA KOJA ZNA ŠTA TREBA DA RADI I KOJA TAJ POSAO OBAVLJAJU PROFESIONALNO, IZUZETNO LEPO GRAĐEN PAS KOJI JE ODAN SVOJOJ PORODICI. Smile

  • alex
    9 januar, 2011, 22:22

    bas kako treba taj teri jeri Beer Beer

  • Anonimni
    13 januar, 2011, 20:19

    dobri su upute o standardu i kretanju

  • Anonimni
    13 januar, 2011, 20:30

    kako sve moze da izgleda pit bull terijer

  • borko
    16 januar, 2011, 11:20

    AMPT americki pit bul terijer je nastao ukrastanjem buldoga i starog engleskog belog terijera,argentinske doge,razlicitih vrsta mastifa,labrador retrivera, a od svake rase je pokupio najbolje karakteristike!

  • ja sa mala pit bul
    19 januar, 2011, 15:31

    sta reci sad sve znam o pitovima

  • nikola
    7 mart, 2011, 23:27

    argentinsak doga ne postoji,to je dogo argentino i znaci argentinski pas,a ne argentinska doga,a pre svega pitovi su nastali pre njih tako da…pitovi su zakonnnn

  • rok
    8 april, 2011, 10:57

    Go Away :

  • rok
    8 april, 2011, 10:58

    e ne pravi se pametan to je isto….
    tjs misli se na istu vrsttu psa

  • Dzukac
    23 april, 2011, 13:14

    Procitao sam svaki vas komentar pa vi ljudi (deco) niste normali sta pisete i kako komentarisete . 

  • Dzoni_pit
    10 maj, 2011, 8:44

    Pokusacu ukratko da vam obljasnim nseto vise o ovoj rasi.
    Pit bul je rasa koju imam vec 7 godina i znam dosta o njima,sto se tice ljudi pit bul 
    je verujete mi umiljatiji i veca mezimac od bilo koje druge rase pasa neverovatni su
    po ceo dan su u stanju samo da se igraju i rade nesto,a i izuzetni su prema deci ova moja zenak se po ceo dan igra sa decom i nema u opste problema.
    Medjutim de je nejveci probem apbt i nasta treba obratiti paznju !!! 
    Pojetna cele price je u samom startu kad uzimate stene,postje zaista stneci koji imju uredejn nagon da kolko god mije to tesko al moram priznati jednostavno ubiju svaku drugu zivotinju koja se krece… i na to je jako tesko uticati i to socijalizovati moguce je al dosta tesko. Imao sam muzljka 5 godina i sa njime jako losa iskusta po pitanju pasa bijo je izuzetno ostar i sa njime nije bilo igre,sad imam zenku ona se igra sa mackama pa vi vidite kolko je umiljata znac sa njom nema nikakav prblem umiljata prava je maza… Moj neki licni stav na celu ovu pricu je da pita ipak treba da uzimaju malo iskusniji odgaivaci koji mogu da mu nametnu volju ukoliko dodje do probema i skonosti da napdaju druge pse a nikako neko ko prvi put uzima psa. 

  • Anonimni
    25 maj, 2011, 13:35

    Ja sam imao zenku pit bula 2004 god. koja je uginula. Voleo bih da mi neko pokloni stene pit bula, zute boje sa crnom njuskom (znaci ne onaj ..kako ga zovu….red nose) voleo bih da imam muzjaka, starosti od dva do tri meseca.
    Mozda sad izvoljevam ali bih hteo psa koji ce me podsecati na onu koju sam vec imao jer sam bio jako vezan uz nju. Moj fon je 062/ 977-83-55

  • Anonimni
    1 jun, 2011, 10:38

    ja sam nikola iz UBA mnogo volim pse imam pit bula. imam 14 godina i kad porastem otvoricu odgaivacnicu ove rase pasa………………. Smile ……..

  • cypress hill
    22 jul, 2011, 0:12

    auu sve moj do mojega ne mogu da verujem sta se sve mota po ovim sajtovima da skratim pricu imam 41god a bavim se sa psima preko 20god naravno imam pita koji ima 2profesionalne borbe a nemogu opisati kakva je maza  a svim neupucenima mogu reci da pocnu da drze prvo mesenca pa polako ka ozbiljnijim rasama a ja labradora nesmatram ozbiljnim psom 

  • cypress hill
    22 jul, 2011, 0:18

    i pitovi su nastali od starih irskih terijera koji jako podsecaju na danasnjeg bullteriera i americkog bulldoga

  • cypress hill
    23 jul, 2011, 0:21

    i jos da dodam to sto pricate da je pit krvolocan,prgav,agresivan itd-stvarno ako neznate i ne poznaje te materiju -to jest rasu -nemoj te iznositi laicka razmisljanja-molim vas ,     ,,,,,,,,,,,,,,pit bull terrier je prvenstveno stvoren za lov…….ali ludi  ,,,,,,irci kao i srbi.  mora da probaju–sve sto ne valja —a prgavi su zbog onog -terrier-       takvi su svi terrieri kad bolje pogledate-zar ne, a stara vrsta bulldoga ili ti,-prvi primerci pravog bulldoga -su koristeni za borbe a ne pit bull —-drzim ove pse jos od 1990 i stvarno mogu da raspravljam o ovakvim temama danima—-a imao sam i staforde–isao po izlozbama–skoro po celoj evropi i voleo bih da imam jos 20-rasa ali ne mogu—zao mi je ali pit- je br.111111111111111111111111111111

  • mara
    8 septembar, 2011, 23:29

    pa ovako imam jedno pitanje za vas koji dosta znate o ovoj rasi i uopsteno o psima…imam zenku pita staru dve godine i pre mesec dana sam je prvi put uparila…kao da se promenila od tog momenta neznam kako ali mi je drugacija…odrasla je sa mackom maltene su najbolji prijatelj, takvu ljubav izmedju macke i psa nisam videla…ta macka vec par meseca ima male macice i ona ih do sada nije dirala do danas…danas je iz cista mira udavila mace.sva mi je cudna do sad nije pokazivala agresivnost.pa me interesuje dali i kod njih prorade hormoni u tom periodu kao kaod zena ili nesto sa moji psom nije uredu?i da li je moguce da proradi genetika i ako nije forsiiraana,jer su joj roditelji odgajani kao borci kao i babe i dede i …?
    unapred hvala

  • bullyson
    7 oktobar, 2011, 21:40

    pozdeav svima…tekst je u osnovi cista glupost i neistina pocev od istorijata pa dalje…hahaha…nastao ukrstanjem ovog i onog,a posebno je zanimljiv komentar o genetskom inzinjeringu.toliko neistina o jednoj od najstarijih rasa i psihicki najstabilnijoj rasi…e sad sta vlasnik napravi od njega je druga prica…inace njegovom zaslugom danas imamo mnostvo rasa pocev od engleskog tuponosog buldoga ,svih terijera tipa bull,pa do gomile rasa tog tipa…sto se tice amstafa…pit bull max je 1936 god.uveden u rodovnu knjigu kao prvi amstaf i rodonacelnik rase…tako da i onaj standard vazi za njega…sto se tice crvenog nosa …to je odlika jedne jako stare krvne linije ,old family red i old familly red nose…divim se neznalicama koje pisu takve gluposti a znaju ono samo sto su procitali u dnevnim novinama..ljubiteljima preporucujem knjigu ,,na raskrscu istine,,ili neku od richarda p. strattona…takodje pogledajte i sajt antohin kennells…ima jako zanimljivih slika…pozz svim ljubiteljima ove predivne rase…

  • 2 novembar, 2011, 10:41

    moj pulin pojedio rodvailera Victory Yes

  • alex
    18 novembar, 2011, 2:03

    Zlo od psa.Zabrana i istrebljenje je jedino trajno resenje.A to sto je umiljat i nezan citamo redovno u novinama,najvise voli da iskazuje neznost prema deci tako sto im odgriza uho.Sramota za vlasnike ovih pasmina sto svoje komplekse iz detinsva lece tako sto gaje ove ljudozdere ciji receptori u mozgu fukcionisu kao kod dinosaursa.

  • Gaggi
    22 novembar, 2011, 16:59

    Prvo,hteo bih da kazzem da svako ima pravo da iznese svoje misljenje o bilo kojoj rasi pasa,bila ona priznata ili ne od strane FCI. Drugo ,licno smatram da od Pitova i Amstafova nema boljih pasa,poslusnijih,umiljatijih,ali su takodje i VELIKI zastitnici svojih najmilijih u kuci. Velika je hajka u medijima oko tih pasa,a posto se bavim javnim poslom znam sigurno da najveci procenat ujeda i napada na ljude ima retriver,dalmatinac,nemacki ovcar itd,itd,na zadnjim mestima su Pitovi i Amstafovi. Moj Staf Jack,je licno spasio dete u parku od RETRIVERA i DALMATINCA koji su bili sa svojim vlasnicima,gde nisu oni smeli da im pridju da odvoje svoje pse od deteta koju je na svu srecu proslo u samo u dve ogrebotine. Ta vest recimo nije bila u medijima,ali da je nekim slucajem ujeo devojcicu,ta vest bi bila od kurira do NewYork timsa.Najveca mi je nagrada ta sto sam postao kucni prijatelj sa ocem od devojcice,a psi koji su je napali su uspavani i od strane njihovih vlasnika. Strasno opasni psi ovi Pitovi i Stafovi,ja mislim da njihovi receptori u mozgu mnogo dobro rasudjuju,sta je pogresno a sta lose.

    Drago mi je sto postoje ove rase.

  • Stefan
    25 novembar, 2011, 18:43

    Dosta ima tacnih informacija o pitovima,ali dosta i netacnih. Staford i pit  nemaju apsolutno nikakve srodnosti ni veze niti gene takodje ni narav. Staford je vrsta psa koja nije u opste za borbe, dosta ljudi je pokusalo da od staforda napravi borbenog psa i nije uspelo. Dok pit ima narav borbenosti jer poseduje u sebi takve gene koji mu bude taj instikt vec u starosti od 4 meseca. Morate napraviti razliku takodje da pit nije radan pas kao staford, rot, vucijak itd. nrgo je borbeni pas. Kao odgajivac pitova vec 17 godina znam iz licnog iskustva mnogo vise od onih koji su culi razne i lose mahom informacije o pitovima. Mogu biti kucni ljubimci i veoma nezni ali to je pit,drugim recima borbeni pas sa instiktom za ubijanje (klanje) ili borbe.Takodje nije pit pas koji moze svako da uzgaja i takodje nije pas kojim se mozete poigrati i zaboraviti ga zatvorenog u boksu. Davanjem zivog krvavog mesa mu maksimalno budite krvolocnost u njemu,to je istina i samim tim instikt za klanje i napadanje . povrh svega toga je najbolji pas za mene i nikad nece stvoriti ni priblizno nesto kao sto je pit. a ako vam izgledaju staford i pit isto,pustite ih zajedno u borbu i videcete da se razlikuju po borbi i stilu borbe u koji se upustaju. Staford se bori veoma kratko i mnogo losijim stilom u svemu od pita,dok borbe pitova mogu trajati duze cak i do 2 sata sto mozete i videti u pravoj borbi koju mozete naci na internetu ako se malo potrudite,naravno dosta vas ce pogledati na you tube,ali tu ima dosta gluposti gde prikazuju staforde pot pitove i zato nekolicini pit i staford izgledaju isto. Za sve one koji misle da se razumu u pitove i tvrde da je staford i pit isto mogu da dodju kod mene i pogledaju pitove i uoce razlike izmedju njih takodje za sve one koji se odluce da pocnu da uzgajaju pita neka se jave za savet ako im je potreban tu sam.Takodje pit trbi bol nenormalno dosta za razliku od staforda. moj br je 065/537-68-64 Stefan.pozdrav svima ljubiteljima pitova i onima koji odluce da ih uzgajaju ucinili su pravi korak.

  • Anonimni
    9 januar, 2012, 1:02

    svaki pas je onakav kako ga vaspitas pit ili bilo koj sve zavisi od gazde

  • Dragan Sabac 97
    22 januar, 2012, 0:43

    nemate vi pojma ja imam 4 pit bulla to su najbolji psi na svetu uvek idu uz mee izdresirani su do prefekcije necu da mrdn od mene i raumeju me sve najpametniji psi na svetu Big Smile

  • aca
    24 januar, 2012, 17:21

    jel ima neko da pokloni stene pita ako ima neka se javi na 0631257175

  • Stefan
    24 januar, 2012, 21:19

    Tesko da ce ti neko druze pokloniti pravo stene pita, ljudi prodaju po 50-100 evra stence pod pita a ti stenci su mozda 80 posto pit a 20 ko zna,lice na pita imaju veliku glavu i slicno,pravi pit u opste nema veliku glavu cak i prva slika na samom vrhu ovog sajta nije sklika pita vec nekog mesanca. Tako da pravo cisto stene pita na poklon neces naci sigurno. A svi ovi ovde sto navodno poznaju rasu i navodno znaju sve o njima molio bih da ne lupaju gluposti. Pitove drzim od 87 godine, a svi vi sto navodno drzite po 6-7 god verujte mi da neznate ni pola stvari o rasi. Recenica o tome kako pit voli decu je tolika glupost da je to nevidjeno,ni jedan pit nevoli decu pogotovu ne malu,a pit je borbeni pas a ne kucni ljubimac to nije civava pinc pudlica i slicno,  zato molio bih da nelupate i svi vi koj imate pitove i u gasu ste 90-tih da li je neko od vas odgledao borbu od roditelja steneta koje ste kupili ili uzeli? Nije! Naravno jer ste uzeli dzumlaru ili vam je neko to uvalio,dodji te da odgledate par snimaka iz borbi,pa onda da vidite sta je pit i kako izgleda a ne tu videli ste na slici ili vam je rekao neko nesto o tome i vi navodno znate.Ako vec tvoj pit voli dete stavi onda dete ispred psa cetvoronoske pa ces videti kliko voli decu. Takodje nije pas za pocetnike,zato se desavaju sranja pa na televizi cujete kako je pit ujeo ovog i onog to se desava kad nestrucne osobe pokusaju da nadomeste muda koja nemaju tako sto ce setati ulicom pita.Imam odgaivacnicu ali moj ni jedan pas nikad nije bio na ulici vec na poligonu gde ima mesta i da se istrce i izigraju,RAZUMITE PIT JE PAS KOJI JE NAPRAVLJEN ZA KLANJE ZATO NIJE NI PRIZNAT OD KINOLOSKOG SAVEZA KAO RASA VEC SU PROGLASILI GA KAO ZVER.PIT JE PAS ZA BORBE.

  • Anonimni
    29 januar, 2012, 11:16

    Wink naravno da je tako bravo brate svaka cast obj si im o toj rasi zaista je tako ali ni ja nisam znao daa ne voli decu stvarno bi ljudi koji misle da je pit previse umiljat trebali da se pokriju jeste da oni vole svog gazdu ali on je pas iskljucivo za BORBE i u borbama nema mu ravnog u borbama.Zato se cuvaj te pita jer ako vas ta neman ujede male su vam sanse da ostanete sa citavom rukom ili nogom

  • Stefan
    29 januar, 2012, 13:35

    Tako je druze, vidi se da si razuman covek,slazem se sa tobom. Jedna jako karakteristicna i zanimljiva stvar kod pasa ove rase to jest kod pita je to da ako ga pustis u bilo kakvu borbu cisto 15-tak min, da oseti onda je drasticno manja verovatnoca da hoce da krene na coveka, a pita dokle god nepustis u borbu da mu se probudi taj instikt za borbe on je totalno miran i nepravi neke drasticno vece probleme sto bi napravio i bilo koji drugi pas neke druge rase. Ali samo treba imati na umu za sta hocete psa,netvrdim ja da je pit najbolji pas na svetu i ako za mene jeste,ali opet misljenja i ukusi su razliciti i o njima ne treba raspravljati.Svaka rasa ima svoje dobre i lose strane kao i covek.Tako da pri izboru psa treba prvo znati za sta hoces psa pa onda nabaviti psa to jest stene. Pozdrav svim ljubiteljima pitova. Evil Grin

  • Stefan
    29 januar, 2012, 13:45

    A da jos nesto sam zaboravio da napisem.Ti momce sto pises da radis medijski posao itd ovo brate nisu mediji niti novine,pogotovu ne televizija. Moram da se nadovezem na tvoju pricu,kazes da ima dosta ujeda od strane zlatnog retrivera!!! Da li si ti normalan,pa zlatni retriver nema zabelezen ujed u srbiji taj pas nikad nije napao coveka a kamoli ugrizao,vidi se da nemas poima.Sto mrzim to kad neko prica nesto u sta nezna nista ko tele.Izvinjavam se svim gostima na ovom sajtu za ovaj komentar,ali nisam mogao da precutim na ovaku glupost da je zlatni retriver agresivan pas i da hoce da ugrize. i to da je tvoj pas heroj super men betmen koji je spasijo decu itd,ae bre seljacino ne seri molim te daj psa na televiziju da pisu novine o njemu i mediji… Pas heroj oslobodi beograd od nlo to je sledesci naslov u novinama hehehehe jesi debil majke mi.Neverujem

  • Anonimni
    29 januar, 2012, 18:38

    u ovoj varosi de ja zivim ima deset do petnaest zlatnih retrivera i nisam nikad cuo da je neki retrive zabelezio neki ujed ali takodje ima nekoiko pitova i probaj da prodjes pored te kapije da vidis sta ce daa ti se desi ima da pocepa i kapiju i tebe a za zlatnog retrivera ti ne verujem i  od svih vas samo ovaj stefan prica istinu vi ste procitali nes sa neta ili vam je neko napunio usi sa nekim glupostima i sad vi tvrdite neke gluposti a nemate pojma ni vi ni onaj ko vam je to pricao…znajte da je americki pit bull najbolji po meni za borbu i za cuvanje nekih velikih imanja ali je to iskljucivo pas za borbu boli njega ku..c da nekog spasi i da bude heroj oce malo sutra pa sta je on supemen aaaaa malo sutra on bi poklao te pse samo ako bi njega napali iako je on pas zaa borbe ja nikad ne bi pustio psa u borbu jer sam to gledao i bila mi je zao kako dave jedan drugog do smrti ipak koliko god bio dobar tvoj pit uvek ce neki jaci pit da dodje i da ga prikolje ako ga dajete da se bori izvinite sto vas davim ali od vas nema niko pojma sem stefana …pozz….    Victory

  • Anonimni
    29 januar, 2012, 18:42

    a i ti sto mislis da ce neko da ti da pita i too cistokrvnog bas si glup nema bato sad dzabe ni kod babe ako nisi znao ali majke mi idi negde drugde pa se moli da ti neko da pita ali nema te budale koja ce da ti da pita samo se brukas dzabe  Laugh

  • Stefan
    30 januar, 2012, 10:47

    U pravu si druze i totalno se slazem i delim isto misljenje sa tobom, ljudi su culi da je pit pas na losem glasu i lupaju svasta,jeste na losem glasu zbog ovih gore sto pisu svasta a nemaju poima i njima slicnima.A moramo da se nadjemo i da odemo kod onog tipa sto ima psa super mena da vidimo to cudo,mora da njegov pas zana i da prica cim je heroj…pozz anonimni i pozz svim ostalim ljubiteljima ove rase. Hug Right

  • Anonimni
    30 januar, 2012, 17:45

    aj bas da vidimo tog spajdermena betmena koj je vec kurac da pustim mog pita na njegovog ima pojede i jos ce bude gladan…. ima mu pojede sve po kuci sta se mrda a on posle nek pise kako je super heroj rastrgnut pa da mu se smejemo hahahahahaha koj buzdovan  Laugh

  • Anonimni
    30 januar, 2012, 17:48

    stefane odakle si , koj grad?

  • Stefan
    31 januar, 2012, 10:43

    Iz Zeleznika,okolina Beograda,

  • sk
    14 mart, 2012, 19:14

    Zdravo svima,oprostite moj srpski nije bas najbolji.. Vidim da ouno znate o pit bulla. Ovih dana ocekujem zenku pit bulla, stara je 8 meseca i veoma se bojim kako ce se uklopiti sa nama. Ocekujem vase odgovore, hvala puno,pozz

  • Stefan
    15 mart, 2012, 0:12

    Za SK… Pozdrav druze. Sto se tice te zenke sto treba da dobijes tu sad ima dosta stvari koje mogu da se jako lepo uklope ali i ne, svakako treba dosta vremena da se ta zenkica navikne na vas, novu okolinu i da kazemo novu teritoriju koja joj je skroz nepoznata kao i vi. Sve zavisi kako je i odgajana u kakvim uslovima i sa kakvim ophodjenjem prema njoj predhodnog vlasnika.Prvo porazgovaraj sa njom kako je on tretirao do sada. Ta zenka ti je vec pas koji je skoro ali ne u potpunosti izgradila svoj karakter, tj. vec joj je gazda predhodni naucio odredjene stvari i napravio psa prema svom nacinu. Prvo porazgovaraj sa gazdom psa kako se ophodi prema psu, cime je hrani sta joj daje od vitamina, kako je hrani. i ostalo. Kad je dovedes kuci prvih minimum nedelju dana nemoj da pokusavas apsolutno nista da je ucis i da joj komandujes iz razloga jer joj je potrebno da upozna novu teritoriju i prvenstveno da se navikne na vas ukucane. Znaci hranije i mazi bez naredjivanja, komandovanja i ostalo. tek posle nedelju dana kada se kolko tolko privikne na vas pocni sa njom kroz igru to sto vec zna tacnije sto je naucio bivsi gazda, posle mesec dana pocni da je ucis ono sto zelis, ali imaj u vidu da pit nije radni pas koga ces uciti da ide uz nogu i slicno!!! Hrani je granulama i menjaj proizvodjaca na mesec dana, ali prvih 15 tak dana je hrani onim cime je i pre hranjena. Setaj je sto vise svakog dana i obavezno joj kupi am za setnju.  Kada ti stigne zenka javi se i pitaj sta te jos zanima slobodno. Taman ce mo da se konsultujemo kakva je zenkica itd. stefanbrkicgolf@gmail.com to je moja e adresa pa se javi.Srecno sa kucom i pozdrav…Smile

  • StrajaLegenda
    8 april, 2012, 22:46

    stefane odakle si. imas li stenadi, ako imas koliko kosta jedno zensko ?

  • Stefan
    11 april, 2012, 21:34

    Cao,trenutno imam 6 stenaca 4 zenke i dva muzjaka stara oko 10-tak dana,ali su svi rezervisani i da kazem prodati,tako da od ovog legla nemogu da ti izadjem u susret,jer ljudi su kaparisali stence, trebalo bi da oko sredine avgusta,ako da bog izvedem novo leglo. Cena steneta zavisi od toga ko su roditelji steneta, kakvi su roditelji, od broja pobeda u borbama. Tako da to diriguje cenu. Cene se krecu od nekih 50 evra za stene kome su roditelji jako lepi i dobri,ali nisu bili u borbi, pa do jako visokih cifri za stene ciji su roditelji imali jako puno pobeda u borbama,za svakog mog psa koji je imao borbe mozes pogledati video snimke kod mene i videti roditelje steneta kakvi su u stvari i kakvi su njihovi kvaliteti kako u borbi,tako i u stilu borbe i kvalitetu samog psa. Ali opet da napomenem sve zavisi za sta ti zelis psa? imaj na umu da je to jako snazna rasa, tacnije naj snaznija rasa psa.Pozdrav 065/537-68-64 

  • marija
    21 maj, 2012, 22:31

    zao mi je sto na sajtu koji je stvoren, koliko sam ja dobro razumela,upravo kao podrska toj rasi. Nailazim na tekstove o krvolocnosti tih psa, upredjivaju ci ih sa zverima…to je strasno i jako iritira…zao mi je sto postoje ljudi poput Vas koji njihovu neizmernu ljubav iskoriscavate na tako nehuman nacin. Ne mogu da svatim da Vi volite svog psa ,a sposobni ste da ga gledate iscepanog nakon borbe, ili ga pak ubijete zato sto je stao…ljudi su zveri a ne psi!!!!treba da vas je sramota i nedostojni ste da se uvrstavate u grupu ljubitelja ove raseeeeee!

  • Stefan
    31 maj, 2012, 8:24

    http://youtu.be/IuBiRNZUpTM

    Inace na snimku je zenka pita stara nepunih 9 meseci…

  • Stefan
    31 maj, 2012, 8:28

    Za zainteresovane ljubitelje ove rase koje zanima da pogledaju slike ove zenke od kada je bila beba pa do sada, mogu da vide slike na mom fb. profilu. Stefan Brkic. Pozdrav svim obozavaocima i ljubiteljima pitova…

  • dr
    3 jun, 2012, 21:12

    @marija: to nisu ljubitelji pasa nego obični smećari koji bi za šaku para i rođenu majku prodali. zbog takve stoke je i ova rasa dospjela na loš glas.ovaj što priča da ima pita od 87 godine sad bi morao imati oko 50-60 godina a piše stilom klinca iz osnovne škole. znam ljude koji su 80tih imali pitove i od kojih su potekle najpoznatije linije tih pasa na Balkanu(a i šire), svi su pokojni. tih godina se pit nije mogao nabaviti tako lako i koštao je kao novo auto. obične izmišljotine.
    ja trenutno imam psa 3 godine starog,roditelji Gr CH bili, i jedini mu je ekces bila borba sa psom koji ga je atakavao prije toga. on je legao na zemlju da se igra a ovaj ga ugrizao za stomak.naravno, ovaj mu se okrenuo i napao. ja sam bio blizu i razdvojio ih. potpuno normalno se igra sa drugim psima sada.jedino mačke ne voli Smile

  • steva
    4 jun, 2012, 13:32

    obozavam pit bull-ove, mnogo su slatki

  • Stefan
    4 jun, 2012, 17:36

    Dr. Ae ne seri vise… Nikom nije zanimljivo to sto pricas… Ovo je sajt o pitovima i za ljubitelje te rase,a ne za takve kao ti sto vole da seru i pametuju,a u stvari nemaju poima o zivotu,a kamoli o psima. Tako da ne uznemiravaj svoim glupim komentarima ljude ovde.

  • anci
    12 jun, 2012, 23:50

    Ja imam psa mesanca, majka mu je pit-staford a otac pudlica, prestatka je Smile pa vi vidite sta je genetika

  • anci
    12 jun, 2012, 23:57

    Da, inace ima temperament na mamu, a ona je umiljata i poslusna, samo sto ne trpi druge zenke uopste, kad bi mogla podavila bi ih sve, ali zato za muzjacima je super Smile

  • Stefan
    13 jun, 2012, 0:05

    To je sasvim normalno i standardno da se dve zenke ne podnose. Female Fighter 

  • anci
    13 jun, 2012, 0:19

    Znam da je cesta pojava da se isti polovi ne vole, ali bas da se toliko mrze mi je malo ludo.. Ali sta je tu je. Poenta je da je jako umiljata i da je pudlica sa kojom zivi (i igrom slucaja ima stene) prgavija od nje mnooogoo. Jeste ona staford-pit, nije cist staford, ali ne vidim u njoj krvolocnost uopste.

  • Stefan
    14 jun, 2012, 10:19

    Sve zavisi od vlasnika psa, kako se pas nauci i tretira od malena takav ce i biti, ako ga ti napravis krvolocnim on ce biti takav, a ako ga ne tretiras i ne ucis tome on ce biti sasvim mirna i normalna umiljata kuca… Victory

  • ja!!!
    20 jun, 2012, 7:53

    ovako,imam pita vec 3 godine i nemogu da kazem da je maza,da spasava decu, da voli macke i da stalno ide uz nogu…to je brate pas za borbe,mada ga ja nikada new bih dala u borbu jer nemam srca da gledam kako cepaju jedni druge…pored pita imam i rotvajlera s kojim se super slaze…i naravno da nemogu da ga vodim u setnje i u park jer imam osecaj da ce da istrga druge pse ali ga vodim uvece naravno…ko udje u dvoriste dok je moj reks pusten nema da prezivi…nego htela sam da pitam da li je normalno da bude tako posesivan s igrackama koje piste…kada uzme jednu pocne da je trga na sve strane,da rezi i slicno,s ostalim igrackama je sve u redu ali s onima koje piste nije izgleda nesto ne valja.

  • ja!!!
    20 jun, 2012, 7:58

    molim barem jednog od svih silinih poznavalaca pitova da odgovore…  Wink

  • Stefan
    21 jun, 2012, 22:25

    Jedna od predpostavki zasto je tvoj pas takav je da je da kazemo u neku ruku maltretiran i zaplasen kao stene sa tim igrackicama koje piste pa ima traume na te igrackice zato ih i iscepa. A psa bi trebalo da vodis medju ljude sto vise i ne bi smelo da napada coveka jer time moze samo tebi da napravi problem tako sto ce nekog ujesti i onda sudskim putem resavanje toga je jako skupo a ti ces snositi te troskove kao i ostetu, tako da psa treba da naviknes na ljude, takodje mora da te slusa svaku tvoju komandu, jer ni jedan pas ne zna da misli i rasmislja, vec samo reaguje u datom momentu,a ti moras ta obuzdas njegove reakcije komandama… Pozdrav i sa puno strpljenja sredices to… Jump Jump Jump

  • Stefan
    22 jun, 2012, 10:58

    http://youtu.be/IuBiRNZUpTM   

    Zenka stara 9 meseci… 

  • marija
    23 jun, 2012, 11:06

    njihov sluh je ostljiviji od naseg ne mislim samo na pitove neo na sve pse pa ih piskavi zvuci iritiraju,i svaki pas ponaosobu reaguje drugacije na to …neki zavijaju, neki cvile… ne brini to je sasvim normalno za sve pse…

  • marija
    23 jun, 2012, 11:16

    Dr slazem se sa tobom u potpunosti…odakle si?

  • Stefan
    24 jun, 2012, 1:33

    Bez ljutnje,ali odakle ti to da na piskave zvuke psi zavijaju, cvile… to nije normalno,ali nikako. Pas netreba da cvili i zavija bez obzira da li mu smeta zvuk ili ne,a pas inace necuje nista bolje od coveka, samo dobro jako raspoznaje zvukove. Jedino sto ima jako dobar njuh. No

  • Stefan
    24 jun, 2012, 1:50

    Razumem da su ukusi razliciti i da svaka osoba od nas voli nesto drugo, ali mi nisu jasne osobe koje nevole pitove ,a ulaze na ovaj sajt. Pa sta ce te na sajtu,ako nevolite ovu rasu…? Ovde ljubitelji ove rase postavljaju pitanja, daju odgovore, iznose svoja iskustva, sve vezano za rasu. Tako da komentari od onih koji ne vole ovu rasu su suvisni i krajnje nepotrebni ovde. Ako imate nesto lepo da kazete i podelite sa nama izvolite, a ako nemate ili ste ravnodusni onda zaobidjite ovaj sajt. Nemojte biti prosti kao pojedinci sto su. Svaka cast masi ljudi koja je ovde podelila lepe stvari sa nama i onima koji su stvarno fini. Pozdravljam vas sve i srecno sa vasim ljubimcima… Heart

  • Jova
    24 jun, 2012, 9:18

    Pozdrav svim ljubiteljima pitova. Zovem se Jovan i takodje sam veliki ljubitelj pitova. Pre oko mesec dana sam bio kod Stefana, decka koji ima odgaivacnicu pitova i rezervisao sam stene.Mogu vam reci da decko ima prvoklasne pse i da je jako dosta poznat kod nas i da se za njegove pse daleko culo. Jel su bas pravi Americki pitovi. A svi vi nagadjate i lupate, trbalo bi da odete kod decka da pogledate pse kakvi su. Bice vam dosta samo da vidite kakvi su boksovi gde drzi pse.  Svaki pas izgleda prvoklasno i stvarno je prvoklasan. Tako da je covek ovde u Srbiji odavno najbolji sa pitovima i po liniji pasa a i odgaivacnica je super, sve po propisima. Pozdrav

  • marija
    24 jun, 2012, 9:56

    uz duzno postovanje Stefane ali nisi upravu….Sluh je drugo po redu važno osjetilo za održavanje života. Zvučni talasi koji nastaju titranjem nekog tijela ili neke stvari šire se zrakom i dolaze dio uha. Pseće uho sposobno je registrirati i zvukove koji nastaju pri brzini titranja i od 40 000 u sekundi (čovjekovo uho od 16 titraja do najviše 20 000)…toliko o tome da nije nista bolji od covekovog…malo se informisi pa onda ostavljaj takve komentare!

  • Stefan
    26 jun, 2012, 16:57

    Draga Marija toliko mi je do sad proslo pasa i kroz ordinaciju i kroz odgaivacnicu, koliko ti nisi videla u zivotu, zamolio bih te da me mimoidjes sa tim. Voleo bih da dodjes da prisustvujes jednoj od operacija uha pa da onda uvidis neke stvari da ti objasnim lepo sta je psece uho, kako funkcionise, da nema veze sa ljudskim uhom, i da pas slabije cuje od coveka.

  • marija
    26 jun, 2012, 19:56

    Aaa, ti si neki dr ,mr ili tome slicnom…moguce je da nisam upucena toliko ipak sam ja master masinstva…moje poznavanje antomije zivotinja i njihovog karaktera i tome slicno laicko…ono cisto iz ljubavi prema njuima… Bas bih volela i ja, stim kada budes vrsio neku od takvih operacija slobodno mi se javi, rado cu se odzvati tvom pozivu i zeljno ga iscekujem….

  • marija
    27 jun, 2012, 0:35

    brate kakve si sve nebuloze pisao na ovom sajtu to je strasno…ovo sa sluhom me je zagolicalo ,takodje nebuloza, da procitam neke od tvojih komentara…i nasmejah se slatko.Rot,vucijak,doberman… radni psi?da li znas ti sta je radni pas uopste?da li si mislio na sluzbene?e tako vec moze. u kategoriju radnih pasa spadaju lovacki psi znas gonici,pticari,rupari…npr trobojac,balkanac,posavac,jazavicar,lovacki terijer…ali u redu…vidim da si decko zeljan paznje i postujem to i ostavljam te na miru u svom svetu gde si najpametniji…i molila bih te da kada u buduce vidis moj komentar upucen nekom drugom lepo ignorses kao sto cu i ja  tvoje…da prekinemo ovo prepucavanje…bez ciljno je.pozzz

  • ognjen
    16 avgust, 2012, 11:35

    brate ovako moj otac ih je cuvao moj kum ih je cuvao ja ih cuvam i njihova deca ih cuvaju ………….. imam kasete o borbama znam sve i ovaj stefan jje upravu , svi vi ih poznajete i dugo cuvate znali neko odvas pravila borbe znali neko sta je rola za pitove ili ti kad kazu pitovi se pustaju u rolke …… to zneci proba tu se vidi kakav je pit………posle mnogo godina pitovi su se prommenili od 90 tih tako da retko moz da nadjes ded gem pita -igra do smrti-pit igrac do smrti ……………. ali rdovna setnje i treninzi sa isplate . nemojte da setate sa drugim pisima jer nikad neznas kad ce da mu proradi instikt koj ima . nemojte da pricate kad nenate

  • ognjen
    16 avgust, 2012, 11:48

    marija je u nekim delovima upravu pit se u srbiji i okolini tesko nabavljao 87. ali zato 90 tih si mogo da ga kupis otprilike za 1000 maraka . ja sam iz nisa i cale i kum su mi rekli otprilike da su oko 7 coveka cuvali pitovei znala se svrha . tad su bile inflacije i pitovi su pustani da bi se prezivilo sad je drugacije ali dok god se stene ima da se odrzavaju borbe.tako je to

  • ja
    23 februar, 2013, 1:37

    stefane veze ti nemas

  • IRA
    15 jul, 2013, 0:43

    Ja stvarno ne mogu da se načudim kada neko kaže da je pit najstarija pasmina na svetu!!!???Pa ljudi šarplaninac je stariji od pita po nastanku a da ne kažem o mastifima koji su postojali još za vreme Rimljana pa Molosi koji su jedni od najstarijih pasmina koje je čovek odgajao i čije krvi takodje ima u pitu pa i u svakom ostalom psu.Sam pit odnosno što kaže gore u tekstu half&half je nastao od ukrštanja starog engleskog buldoga kojeg naravno nema više(prvobitno služio u klanicama za dovođenje teladi a tek posle za borbe)i britanskih terijera svih vrsta belih,mančesterskih,malih irskih pit pasa(znate šta znači reč pit)koji su u stvari dali taj pigment crvenog nosa,očiju i dlake OFRN pitovima za koje se smatra mada danas neki poriču da je preteča današnjih Apbt.A u britaniji se svaki omanji  pas koji je išao u rupu i hvatao lisice,jazavce,pacove itd. zvao terijer nebitna je bila boja,dlaka ili izgled i svaki gradić ili regija je imala svoje terijere koji maltene nisu ličili jedni na druge bitno je bilo samo da ide u jamu i radi posao zato danas ima pitova svih boja a ne nešto određeno.Istina je da su zaista tim ukrštanjem dobili nešto nalik današnjem SBT a posle kad su naselili Ameriku počeli su dalje da ukrštaju pa je nastao i Am. buldog ,Apbt i na kraju Ast(koji je selekcijom i ukrštanjem izgubio što kažu ovi što ih puštaju u borbe Gameness).Čak se i u Americi u prvo vreme Apbt koristio kao lovački ili radni pas,a posle je došla ona američka izopačenost i sadizam na površinu pa su ih zbog toga što imaju možda i najboljie fizičkie i sportske predispozicije od ostalih pasa puštali u borbe.Sada gledam po Srbiji i okolnim zemljama sve više je klinaca nisu još ni osnovnu završili kako treba a već imaju silne odgajivačnice kao puštaju ih u borbe to ih uzbuđuje i slične gluposti nego to im stariji odgajivači napune glavu sa glupostima da to tako mora oni su rođeni za borbe itd. i drže se te maloumne američke priče stavljajući sebe u poziciju Boga odlučujući o životu tog psa koji se ni ne pita da li želi da se bori ili ne,i oni kao vole tu pasminu i te pse koji im donose ogromne sume novca a na kraju završe u pvc vrećama na otpadu,e to me najviše razočara.Dobro slažem se da su specifični po ajd da kažem gameness-u ali ne svaki i da imaju veliko srce i da će ga ako treba dati zarad gazde ali da u borbu mora,ne mora,ali(uvek postoji ono ali) svaki gazda treba da obrati pažnju jer svaki pit će kad tad da proradi jer to mu je u krvi e onda mogu da nastanu veliki problemi pogotovo ako je pas još i dominantan dešavaće se ono ko što je gore neko pomenuo odjednom udavi mačku s kojom je bio ok,kidiše na drugog psa napada ostale životinje…Ja lično obožavam ovu rasu i ne bih mogao da uzmem neku drugu da odgajam od kako sam još kao desetogodišnjak imao prve kontakte sa njima odmah sam se zaljubio.Hteo sam još da napomenem neko je spominjao knjige o istoriji nastanka Apbt,svake knjige(ima ih mnogo)imaju neke slične sadržaje ali posle je svaki autor pisao ono šta je želeo i tako su dobijene stotine različitih knjiga na istu temu.

  • Masa
    23 jun, 2014, 16:32

    Nisu svi isti pit bulovi nego to zavisi od coveka kako ga dresira!!! Soldier
    ZAPAMTITE OVI!!! Coffee

Obavesti me o novim komentarima na e-mail (moraš da upišeš svoju e-mail adresu). Prijava bez pisanja komentara.

Klikni na smajli koji želiš da koristiš:
(bez previše smajlića po poruci)

SmileBig SmileGrinLaughFrownWinkKissRazzAngelAngryReally AngryConfusedThinkingCoolEvil GrinReally PissedCryWiltShameCuteKissingShockTrembleFoot in MouthIDKQuestionSweatGo AwayHug RightClapDanceVictoryYawnFemale FighterSoldierStarvingHeartYesNoBeerCoffeeRoseJump